رول حرارتی (ترمال)

راهنمای خرید رول حرارتی
با وجود این که استفاده از کاغذ حرارتی در دستگاه های پرینتر می باشد به طور حتم لازم است در هنگام خرید کاغذ رول حرارتی به کیفیت و مرغوبیت آن دقت شود زیرا اگر از برند معتبر این نوع محصول را خریداری کنید، با انتخاب بهترین کاغذ حرارتی از آسیب رسیدن به پرینترها نیز جلوگیری خواهید کرد. به طور کلی می‌توان گفت این امر به بالارفتن عمر دستگاه ها کمک شایانی می‌کند.حال لازم است بدانید در این بین با کیفیت ترین این نوع محصول به گونه ای تولید شده که فاقد پرز بوده و با ضخامت کمی که دارد به طول عمر دستگاه های شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین بهترین انواع کاغذ های حرارتی دارای کیفیت چاپ عالی و یکسانی بوده و پوشش چاپ در تمام سطح کاغذ یکسان می باشد.باید بدانید اگر ضخامت این کاغذها استاندارد نباشد موجب کند شدن تیغه برش چاپگر شده و به راحتی این دستگاه خراب خواهد شد.

ابعاد رول حرارتی

رول حرارتی ۸ سانتی فیش پرینتر
رول حرارتی ۵۷ میلیمتر برای دستگاه کارتخوان 
رول حراتی ۱۱۰ میلیمتر

کاغذ رول حرارتی

کاغذ حرارتی نوعی کاغذ مرغوب ویژه است که با یک ماده شیمیایی (که در گذشته معمولاً شامل بیسفنول ای بود) پوشانده می‌شود. هنگامی که این پوشش در معرض گرما قرار گیرد، رنگ کاغذ را تغییر می‌دهد. این کاغذ در چاپ حرارتی مانند صندوق و کارت‌خوان پردازه به کار می‌رود.سطح کاغذ با مخلوط جامدی از رنگ و آرایه مناسب پوشانده می‌شود. این آرایه ترکیبی از موادی با رنگ متغیر مانند فلوئوران است. هنگامی که آرایه تا بالاتر از دمای ذوب خود گرما ببیند، رنگ با اسید واکنش نشان می‌دهد و از حالت بی‌رنگ به شکل رنگی تغییر می‌یابد. این تغییر مدتی پایدار می‌ماند تا این که آرایه دوباره به شکل جامد خود بازگردد

مزیت های چاپ حرارتی

پرینترهای حرارتی که به نوعی از آن فیش پرینتر نیز می گویند، نسبت به سایر روش های چاپ دارای مزایایی هستند. این برتری ها در زیر آورده شده اند:سرعت بالاتر چاپهزینه بسیار کمتر چاپ و مواد مصرفیتصاویر بسیار تمیز و با کیفیتخروجی های با دوام تر نسبت به پرینترهایی که با جوهر کار می کنند.چاپ بی سر و صدا و آراماندازه کوچکتر و در نتیجه نیاز به جای کمترطول عمر زیاد و عدم نیاز به سرویس و شارژ مداوم

نوع چاپ روی رول حرارتی

همانطور که از اسم کاغذ رول حرارتی پیداست می توان گفت این نوع کاغذ با حرارت صندوق فروشگاهی یا فیش پرینتر چاپ می شود.تکنولوژی به کار رفته در چاپ کاغذ رول حرارتی به گونه ای بوده که در مواجهه با حرارت مواد تشکیل دهنده کاغذ ساطع شده و فعل و انفعالات شیمیایی مخصوصی که انجام می‌شود باعث چاپ بر روی این کاغذ ها شده و در حقیقت می توان گفت به نوعی این نوشته‌ها سوخته شده و در معرض دید قرار می گیرد.

خرید رول 70mm

خرید رول 57mm

برچسب لیبل

راهنمای خرید برچسب لیبل
رول لیبل پشت چسب دار به یک نوع از برچسب‌ها گفته می‌شود که به صورت رولی عرضه می‌شوند و دارای چسبی قوی در پشت آن‌ها هستند که به سطوح مختلف انواع کالا چسبیده می‌شوند. این برچسب‌ها معمولاً برای نشان دادن اطلاعات محصول مانند نام، شماره سریال، تاریخ انقضا، قیمت و سایر جزئیات استفاده می‌شوند همچنین می‌توانند برای برچسب‌زنی محصولات بسته‌بندی شده، شناسایی محتوای کارتن‌ها و همچنین تبلیغات محصولات استفاده شوند. رول لیبل‌های پشت چسب دار می‌توانند در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف تولید شوند و بسته به نوع کاربرد، ممکن است با مواد و ویژگی‌های مختلفی همچون مقاومت در برابر آب، حرارت و اشعه UV تولید شوند. رول برچسب‌های موجود در بازار دارای سایز های استاندارد و متفاوتی هستند. مصرف کنندگان بر اساس نیاز خود، سایز مورد نظر خود را انتخاب می کنند. مثلاً کاربر می تواند برچسب پی وی سی 35×50 میلیمتر تک ردیفه یا دو ردیفه سفارش دهد که با ریبون های وکس رزین  رزین و سوپر رزین سازگار می باشد.

لیبل ها بجز تنوع در متریال در انواع سایز برای کاربری‌های مختلف تولید و استفاده می‌شوند. برای مثال لیبل کاغذی 100×100 میلیمتر یکی از پرمصرفترین لیبل‌های مورد استفاده است. واحد اندازه‌گیری لیبل‌ها با میلیمتر است. اما گاهی سانتیمتر هم در بازار استفاده می‌شود. لیبل کاغذی 100×100 همان 10×10 سانتیمتر نیز خوانده می‌شود. توجه فرمایید بجز موارد اندازه استانداردی که در فروشگاه ماشینهای اداری قیامی وجود دارد، اگر اندازه خاصی مد نظر شما و کسب و کار شماست که در لیست ما نیست، با ما تماس بگیرید تا لیبل اختصاصی شما را با اندازه و متریال درخواستی شما را در کمترین زمان ممکن برای شما تهیه کنیم.

خرید انواع برچسب لیبل

برچسب مات و شفاف

راهنمای خرید برچسب
برچسب زدن یکی از روش های آسان جهت علامت گذاری می باشد که می توان از انواع چاپ شده ان نیز برروی بسته بندی محصولات، که می توان طرحی را برروی آن چاپ نمود استفاده کرد. به این نوع برچسب ها پشت چسب دار گفته می شود. بسیاری از شرکت های تولیدی و بازرگانی از روش چاپ روی پشت چسب دار برای تولید لیبل محصولات خود استفاده می کنند. این نوع پشت چسبدار قابل چاپ در انواع دستگاه های چاپ می باشد بطوریکه شما میتوانید از آن در انواع دستگاه های لیزری ، جوهر افشان ، ریسوگراف ، فتوکپی استفاده نمایید چنانچه قصد چاپ انواع عکس را دارید نیز میتوانید از نوع فتوگلاسه پشت چسبدار بازدید نموده و درصورت نیاز خرید نمایید.
تنها کاری که شما پس از خرید نیاز دارید این است که متن یا هر موضوع دلخواهی که مد نظرتان است را برروی آن چاپ نموده و پس از جدانمودن قسمت محافظ پشت آن، از آن استفاده نمایید.
توجه نمایید که تنظیمات چاپ پرینتر برای این برچسب متفاوت با کاغذهای معمول است، برای مشاهده نحوه تنظیمات مناسب برای چاپ بر روی برچسب فتوگلاسه و یا مات اینجا کلیک کنید.

برچسب فتوگلاسه و یا مات چیست؟

پشت چسب دار نوعی مخصوص است که یک طرف کاغذ از یک لایه چسب پوشیده شده و طرف دیگر آن، از انواع مختلف گلاسه و کتد شده به صورت مات یا شفاف را شامل می شود، و می توان با توجه به موارد مصرف برروی آن طرح های متنوعی را چاپ و طراحی نمود و نیز نوشت. این نوع از کاغذ از سه جزء اصلی تشکیل شده که رویه Front stock، زیره Release line و چسب Adhesive می باشد. از این ها علاوه  بر علامت گذاری، یاداست و طراحی برای چسب زدن و لیبل زدن استفاده می شود.

چاپ برروی برچسب

چاپ برروی پشت چسب دار بسیار ارزان تر از چاپ مستقیم برروی بسته بندی محصولات می باشد. در نتیجه بسیاری از شرکت های بازرگانی و شرکت های تولیدی از روش چاپ برروی پشت چسب دار، برای لیبل زدن استفاده می کنند. لیبل های پشت چسب دار به دو صورت شیت و رول عرضه می شوند و نیز به دو صورت کات شده یا کات نشده در کنار هم در تعداد و سایز های مختلف و جود دارند.

ویژگی های برچسب

پشت چسب دار، دوام بالا، قیمت مناسب و چاپی با کیفیت دارد. این کاغذ به چسب آغشته شده که چسب آن دائمی می باشد و یک روکش سلیکونی و پلاستیکی در زیر آن قرار گرفته تا به راحتی پاره نشود. زیرا در ماشین های بزرگ صنعتی این لایه زیربن به سرعت به صورت اتوماتیک جدا می شوند و سپس بعد از چاپ این روکش برداشته شده تا برروی سطوح مختلف قابل چسباندن شود. سطوح سیلیکونی زیر کاغذ به رنگ زرد و سفید وجود دارد. تنوع وسیع و مختلف از این نوع کاغذ با تفاوت در رنگ، وزن، سایز، موقعیت چسب و جنس کاغذ وجود دارد.

کاربرد های برچسب

از این در لیبل های صنعت نوشیدنی  و محصولاتی که نیازمند به مقاوت در برابر رطوبت است  می شود. همچنین در لیبل های غذایی، حمل و نقل، لوازم التحریر و آرایشی. مناسب برای لیبل کالاهای لوکس و دارای سطح مقاوم به رطوبت و اصطکاک و شکستگی لیبل . چسب اکثر پشت چسب دار بر پایه آب است اما چسب هایی بر پایه حلال ها، UV و حرارتی نیز وجود دارد.

خرید برچسب مات و گلاسه

مقوای شومیز

راهنمای خرید مقوای شومیز
مقوا شومیز کارتی ماده ای است که از الیاف کاغذ با ضخامت بیش از ۰.۲۵ میلی متر ساخته می شود و طبق استانداردهای ISO عموماً کاغذی با گرم (نسبت جرم) بیش از ۲۲۴ گرم در متر مربع است.  این محصول بدین عنوان به اسم مقوا شناخته می شود که یک اصطلاح کلی برای انواع کاغذهای ضخیم ساخته شده از خمیر است.احتمالا اسم مقوای شومیز را بارها شنیده باشید اما دقیقا نمیدانید که مقوای شومیز کارتی چیست؟ شومیز یا همان مقوای کارتی نوعی مقوای ضخیم می باشد که به راحتی قابل برش و شکل دادن است. بنابراین عمدتا در بسته بندی، چاپ عکس، در جلد کتاب، مجلات و کارت پستال و علاوه بر استفاده از آن در آثار هنری بکار برده میشود. از این محصول می توان در چاپ های رنگی ، سیاه و سفید به شکل پشت و رو برای چاپ کارتکس و غیره استفاده کرد.
مقواهای کارتی در دو نوع معمولی و مرغوب تولید می‌شوند. که هر کدام با توجه به ویژگی های‌شان، کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال از مقوای کارتی نوع معمولی برای جداسازی بخش‌ها در زونکن‌ها استفاده می‌شود و مقوای کارتی نوع مرغوب در چاپ کارت ویزیت کاربرد دارد. هم‌چنین مقوای کارتی به دلیل مقاومت بیش‌تر نسبت به کاغذ معمولی برای چاپ کارت ویزیت و جلد کاتالوگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مقوا در عین برخورداری از مقاومت مناسب قیمت بسیار پایینی نسبت به دیگر متریال‌های مورد استفاده برای چاپ دارد و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین انواع مقوا به شمار می‌رود. مقوای شومیز کاربردهای وسیعی داشته و توسط بسیاری از افراد برای امور گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله رایج‌ترین کاربردهای مقوای کارتی می‌توان به صنعت بسته بندی، ساخت کاردستی، چاپ کارت ویزیت، تولید جلد کتاب‌ها، ساخت پوشه و فولدر، کارتکس، تولید فرم، و همچنین ساخت کارت‌های تجاری اشاره داشت. برای طراحی و چاپ کارت ویزیت با مقوای کارتی باید از نوع مرغوب این مقوا با وزن 250 گرم استفاده شود.

خرید کاغذ شومیز

error: محتوای این وبسایت در برابر کپی محافظت شده است!!