ماشین حساب

با افزایش سرعت پیشرفت در محاسبات، رایانه‌ها و صنعت محاسبه نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. این پیشرفت به معنا محاسبه دقیق و بدون خطا است که موجب راحتی افراد به خصوص شاغل این صنعت شده است. حسابداران و یا دیگر کاربران نیاز به زمان زیادی جهت رسیدگی به امور مالی و حسابداری نخواهند داشت و تنها با زدن چند دکمه می‌توانند محاسبات را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. از گذشته تا به امروز استفاده از ماشین حساب بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوری که از ادارت تا مصارف شخصی به آن نیاز پیدا خواهند کرد.

SHARP EL-CC12GP

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید ...

CASIO DJ-240D Plus

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید ...

ماشین حساب

نکات مهم و راهنمایی برای خرید ماشین حساب

حل کردن معادلات ریاضی بدون داشتن یک ماشین حساب برای ما قابل تصور نیست. این ابزار نیز مانند بسیاری دیگر از ابزارها دارای انواع و مدل های مختلفی است که هر کدام کاربری خاصی دارند. برای اینکه بتوانید خرید مناسبی داشته باشید باید از مشخصات یک ماشین حساب خوب آگاهی پیدا کنید و ویژگی های ماشین حساب خوب را بشناسید.

 شناسایی نیاز

اولین گام در راهنمای خرید ماشین حساب، بررسی و شناخت نیاز شما است. این مورد را به خوبی بررسی کنید و برای خودتان مشخص کنید که قصد دارید چه استفاده ای از ماشین حساب داشته باشید. بیایید با مثالی این گام را شفاف تر کنیم.

فرض کنید شما دانشجوی یک رشته مهندسی هستید، در این صورت نیاز به یک ماشین حساب مهندسی بسیار خوب دارید تا بتوانید فرمول نویسی کنید یا نسبت های مثلثاتی، لگاریتم در مبناهای متفاوت و … را حل کنید. حالا فرض کنید که شما دانشجوی یکی از رشته های عمومی مانند زبان هستید، در این حالت به یک ماشین حساب خیلی ساده برای قبولی دروس پایه ریاضی نیاز دارید.

طبیعتا اگر دانشجوی رشته مهندسی بخواهد ماشین حساب ساده ای بخرد، نیازهای او برطرف نمی شود و برعکس اگر یک دانشجوی مترجمی زبان بخواهد یکی از بهترین ماشین حساب های مهندسی را تهیه کند، کارایی های بسیار زیادی در اختیار او قرار می دهد که حتی یکبار هم به آن ها نیاز پیدا نخواهد کرد و صرفا فقط هزینه زیادی برای خرید این ماشین حساب پرداخت کرده است.

صفحه نمایش ماشین حساب

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید ماشین حساب، صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش باید واضح باشد و به شما امکان مشاهده راحت اعداد را بدهد. به این معنی که باید بتوانید بدون مشاهده تاری و کم رنگ بودن، فرمول و اعداد را با وضوح بالا ببینید.

بدنه و کیفیت ساخت

ماشین حساب وسیله ای است که امکان دارد در مدرسه یا دانشگاه و یا حتی موقع کار کردن، از دستتان بیفتد، پس قبل از خرید باید به کیفیت بدنه آن دقت کنید. ماشین حساب های زیادی با بدنه ای از جنس پلاستیک در بازار موجود هستند که با یکی دو بار ضربه، از کار می افتند و خراب می شوند.

برند ماشین حساب

ماشین حساب هم مانند بسیاری دیگر از وسایل دارای برندهای متفاوتی است که بهترین ماشین حساب ها مربوط به برند شارپ و کاسیو است. خرید بهترین مارک ماشین حساب قطعا کیفیت بهتر و طول عمر بیشتری از آن وسیله به شما می دهد.

میزان حافظه ماشین حساب

از موارد دیگری که باید در لیست راهنمای خرید ماشین حساب در نظر بگیرید، حافظه ماشین حساب است. برخی از ماشین حساب ها به علت میزان حافظه چند کیلو بایتی، اجازه نمی دهند تا فرمول ها و اطلاعات زیادی را ذخیره کنید. بنابراین اگر این گزینه برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز دارید تا معادلات را در حافظه ماشین حساب خود ذخیره کنید، حتما هنگام خرید، حافظه آن را چک کنید.

قابلیت رسم نمودار در ماشین حساب

برخی از ماشین حساب های پیشرفته مانند ماشین حساب گرافیکی یا نمودار سازی، می توانند با توجه به اطلاعات وارد شده، نمودار آن را رسم کنند. البته این مدل از ماشین حساب ها شبیه به گوشی های هوشمند هستند و صفحه نمایش آن ها نیز لمسی است. این مدل به طور کلی به تجزیه و تحلیل محاسبات می پردازد.

ویژگی اندیس گذاری در ماشین حساب

این ویژگی قطعا یکی از نکات مهم هنگام خرید ماشین حساب است زیرا به شما امکان می دهد تا در پایین یا بالای اعداد و فرمول ها، مانند زمانی که روی کاغذ می نویسد، علائم و اعداد مورد نیاز را بنویسید و معادلات خود را حل کنید.

اندازه و وزن ماشین حساب

یکی دیگر از نکات مهم در خرید ماشین حساب، توجه به اندازه و وزن آن است. قرار است این ابزار را همیشه در مدرسه، دانشگاه و یا محل کار خود حمل کنید، بنابراین وقتی وزن و اندازه معقول و مناسبی داشته باشد، حمل و نقل آن نیز برای شما راحت خواهد بود.

قابلیت ویرایش در ماشین حساب

وقتی که در حافظه ماشین حساب فرمول یا معادله ای را به اشتباه وارد کردید، برای ایجاد تغییر و یا حذف آن باید ماشین حساب شما از قابلیت ویرایش برخوردار باشد تا بتوانید این عمل را به راحتی انجام دهید.

قابلیت ارقام قابل نمایش در ماشین حساب

نکته پایانی در راهنمای خرید ماشین حساب، قابلیت ارقام قابل نمایش است. این ویژگی برای زمانی کاربرد دارد که محاسبات شما تا چندین رقم ادامه پیدا می کند. در این حالت برای مشاهده آن نیاز دارید که بدانید ماشین حساب شما تا چه تعداد قابلیت نمایش ارقام را دارد. بنابراین این قابلیت را هنگام خرید بررسی کنید.

error: محتوای این وبسایت در برابر کپی محافظت شده است!!