معرفی فیش پرینتر

فیش پرینتر چیست؟
یکی از تجهیزات فروشگاهی پرکاربرد می باشد که در تمام فروشگاه‌های بزرگ و کوچک استفاده می شود. در واقع استفاده از این دستگاه در هر فروشگاه ضرورت دارد. اغلب به آن فاکتور زن، فاکتور زن سیار و فیش زن می گویند. هر رسیدی که از خریدهای روزانه خود می گیرید همگی توسط فیش پرینترها چاپ می شوند. رسیدهایی که در رستوران، بانک، سوپرمارکت، رسیدهای دستگاه‌های POS و… همه اینها توسط دستگاه‌های فیش پرینتر به چاپ می رسند. اصلا مهم نیست شما در چه صنفی فعالیت می کنید، در هر صنفی که مشغول به فعالیت هستید اگر نیاز به صدور فاکتور برای شما به وجود آمده باشد حتما باید برای کسب و کار خود اقدام به خرید یک پرینتر خوب و با کیفیت چاپ عالی کنید.

دستگاه حضور و غیاب Uface 602

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید ...

دستگاه حضور و غیاب Tfinger 501

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید ...

دستگاه فیش پرینتر

بررسی ویژگی های حائز اهمیت در خرید فیش پرینتر مناسب

1-کیفیت چاپ

اصنافی که از فیش پرینتر استفاده می کنند در صورتی که روزانه نیاز به چاپ تعداد زیادی فیش که حاوی جزئیات خرید است، دارند باید به کیفیت چاپ پرینتر در هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشند. مشاغلی مانند داروخانه ها، هایپر مارکت ها،رستوران ها و …

در این نوع مشاغل اولین ویژگی که در خرید بررسی می‌شود، کیفیت چاپ می‌باشد و باید بالاترین دقت و کیفیت چاپ را انتخاب کنند که  203DPI در فیش پرینترها بالاترین دقت چاپ است.

در مقایسه دستگاه‌هایی که در بازار موجود است می توان به 103 و 180 و 203 دی پی اشاره کرد که از کیفیت بسیار بالایی در چاپ فیش ها برخوردار هستند.

2-سرعت عمل در چاپ

در مشاغلی که روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده دارند و به دلیل شلوغی نیاز به چاپ سریع فیش ها دارند سرعت چاپ در بررسی ویژگی های پرینتر دارای اهمیت است. در این شرایط باید پرینترهایی با سرعت 300 میلی متر بر ثانیه انتخاب کنید نه بالاتر. بالاترین سرعت چاپ متعلق به فیش پرینترهای صنعتی با سرعت 300 میلی متر بر ثانیه می باشد.

البته در این گونه مشاغل مانند رستوران ها باید از فیش پرینترهای فول پورت استفاده کرد.

3-نوع پورت های فیش پرینتر

فیش پرینترهای موجود در بازار داراری پورت های متنوعی مانند پورت سریال، پورت USB، پورت، پورت شبکه و آرجی 11 هستند. با توجه به نوع پورت میتوانید دستگاه را به سیستم خود متصل کنید. سپس درایور را نصب کنید و رول کاغذ را در داخل پرینتر قرار داده و کار خود را آغاز نمایید.

در مشاغلی مانند هایپرمارکت ها که دارای چند صندوق فروشگاهی هستند، باید پرینتر با پورت شبکه خریداری کنند تا بتوانند با چندین صندوق از یک فیش پرینتر استفاده کنند.

مزایای استفاده از فاکتور زن ها

فیش و فاکتور ها با هزینه بسیار کم چاپ می شوند زیرا نیاز به شارژ پرینتر ها وجود ندارد.

دستگاه با وجود حجم کار بالا دارای عمر مفید طولانی می باشد.

در هنگام چاپ صدای بسیار کمی دارد و عموما بی سر و صداست.

حجم دستگاه کم است و همین در اشغال فضا نکته مثبتی می باشد.

جمع بندی

تعدادی از پرینترها با تولید گرما فایل مورد نظر شما را بر روی کاغذ موجود در دستگاه چاپ می کنند. نیاز به شارژ ندارند اما لازم به ذکر است که ماندگاری متن چاپ شده بر روی کاغذهای مخصوص کمتر است. پرینترهای حرارتی دیگر که به شارژ کارتریج نیاز دارند متن چاپ شده با ماندگاری طولانی به شما تحویل می دهند. اما در مقابل تعداد چاپ بالای روزانه این پرینترها مزیت آنها به حساب می آید.

هزینه چاپ در این مورد نیز پایین تر است که برای مصارف داروخانه ها، رستوران ها، سوپر مارکت ها، باجه های سینما و همه مشاغلی که نیاز به چاپ تعداد زیادی فاکتور در روز می باشند. در  استفاده از دیگر پرینترها هزینه چاپ بالایی وجود دارد بنابراین استفاده از این پرینترها بسیار مقرون به صرفه هستند. 

error: محتوای این وبسایت در برابر کپی محافظت شده است!!